01 maj 2006

Länkerfarenheter mm

Igår satt jag ensam i skolan igen. Jag la ner lite för mycket tid på en designidé som ni kan se här i bakgrunden (iallafall i skrivande stund). Dock ser jag nu att den måste förändras lite om den ska fungera i 1024*768. Alltihopa halkar in under texten.

Jag lärde mig den hårda vägen vikten av att placera dubbelfnuttarna rätt när man vill ha något från en tabell automatiska utskrivet med länkar till. Jag flyttade, drog ifrån och la till, och tillslut fungerade det. "Ja just det där måste det va en, och runt den ">" ska det vara både före och efter.

Det tog ett tag, även om det verkar lätt. Så här blev det tillslut:
echo "<a href=artikel.php?ArtID=" . $minrad['ArtID']
. ">" . $minrad['Titel'] . "</a><br />";

Och ser t.ex. ut så här:
Spirited away
Tokyo godfathers
(Länkarna är dock relativa, så de kommer aldrig att fungera här.)