04 maj 2006

Hallelujah vilken lycka!

Varukorgen fungerar!

Det är sant. Jag kom till skolan. Slog mig ner, och satte mig in i koden ännu en gång. Tog allt lugnt. Har jag döpt något fel, glömt något? Jag hittade två variabler som blivit feldöpta (en bokstav fel) och en $result = för mycket som hade smugit sig in. Det fungerade fortfarande inte.

Efter lite ytterligare koll så hittade jag ett intressant ställe. Ska det inte vara ett semikolon efter det där? Jo det ska det! In med det, ftp:a och så kolla i Firefox. Tada! Superbt. Sen krävdes det lite mer trixande innan den registrerade köpen i köp-tabellen, och sedan innan den registrerade kundID också. Men nu gör den det. Och datum med.

När jag letade efter det "stora" felet så hittade jag ju en del som skulle ställt till det senare. Så det var ju väldigt bra. Jag har lite mer att lägga till innan det är klart. Jag får vänta med gårdagens redovisning till senare.